ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΙΣΤΟΤΟΠΟΥ

Είναι η συνέχεια μιας ευρύτερης προσπάθειας διάδοσης πνευματικών κειμένων, στον χώρο του διαδικτύου Αυτή η προσπάθεια είναι ένας αυθόρμητος τρόπος επικοινωνίας που γίνεται από αγάπη, με σκοπό να γνωρίσουν όσοι επιθυμούν το πρόσωπο του Χριστού. Δεν είναι θρησκευτική προπαγάνδα που αντιβαίνει στο πνεύμα του Ευαγγελίου. Σέβεται την ελευθερία και τις ιδιαιτερότητες του καθενός. Την εθνότητά του, τη γλώσσα του, την παράδοσή του Κυρίως παρουσιάζεται η ακρίβεια της ορθόδοξης πίστης και ζωής, ο θησαυρός τής λατρείας τής Εκκλησίας, η Πατερική ερμηνεία της Αγίας Γραφής και ιδιαίτερα η εμπειρική γνώση και κοινωνία με τον Θεάνθρωπο Σωτήρα μέσα από τη ζωή των Αγίων. Η επιδίωξη είναι, αυτή η αστείρευτη πηγή αγαθών να γίνεται γνωστή σε όσους την αγνοούν και διψούν το ύδωρ το ζων που είναι ο Χριστός, ο Θεός τής αγάπης, το φως, η αποκαλυφθείσα αλήθεια, η ζωή των ανθρώπων και ο Μοναδικός Σωτήρας. «Γεύσασθε και ίδετε ότι χρηστός ο Κύριος».

Κρήτες Άγιοι: Ο Επίσκοπος Γορτύνης Φίλιππος



Ο Επίσκοπος Γορτύνης Φίλιππος, έζησε το δεύτερο μισό του 2ου μ.Χ. αιώνος στα χρόνια του Μάρκου Αυρήλιου (161 - 180 μ.Χ.) και του διαδόχου του Λούκιου Αυρήλιου Κομμόδου (180 - 182 μ.Χ.).


Ήταν σύγχρονος του επιφανούς Επισκόπου Κορίνθου Αγίου Διονυσίου του Ιερομάρτυρος  και παραλήπτης επιστολής του στην οποία επαινείται αυτός και η Εκκλησία Γορτύνης για το θάρρος που είχαν επιδείξει στους διωγμούς και συμβουλεύει να φυλάσσονται από «τήν διαστροφήν τῶν αἱρετικῶν».


Περίληψη αυτής της επιστολής διασώζει ο Ευσέβιος Καισαρείας. Για τον Γορτύνης Φίλιππο επίσης κάνει λόγο ο Άγιος Ιερώνυμος .


Στα περίφημα ψηφιδωτά του 5ου μ.Χ. αιώνος του παλαιοχριστιανικού μνημείου Ροτόντας Θεσσαλονίκης, ιστορείται ο Φίλιππος μαζί με τον Κύριλλο Γορτύνης τον Ιερομάρτυρα, πράγμα που σημαίνει ότι πολύ νωρίς είχε ενταχθεί στο Αγιολόγιο της Εκκλησίας.


Πηγή: Ἀπό τό βιβλίο «Μελετήματα ἁγιολογικά – ἱστορικά» 2008 τοῦ Πανοσιολ. Ἀρχιμ. Χρυσοστόμου Παπαδάκη, Πρωτοσυγκέλου τῆς Ἱ. Μητροπόλεως Γορτύνης καί Ἀρκαδίας.